שלמה (שלומי) נחום

שלמה (שלומי) נחום

 

נפל ביום ט"ז בסיון תשמ"ב (07.06.1982)

בן שולמית (סאלמה) ודוד, נולד ביום ט"ז בטבת תשכ"ב (23.12.1961) באשקלון, בן שמיני במשפחה ברוכת-ילדים. שלמה למד בבית-הספר הממלכתי-דתי "מימון" באשקלון, ולאחר שסיימו המשיך לימודיו בישיבת "נוה הרצוג" בניר-גלים שליד אשדוד. בהיותו בכיתה י', עבר שלמה קורס מד"צים. הוא היה פעיל במשמר האזרחי, אהב ספורט ושיחק כדורסל. לאחר שסיים את לימודיו ב"נוה הרצוג" עבד שלמה תקופה קצרה כפקיד בבנק, עד לגיוסו לצה"ל.

ביום 6.2.1980 הוא התגייס, והחל לשרת בחיל-השריון. שלמה עבר קורס טען-קשר והצטיין בתפקיד זה. הוא היה אהוב על חבריו ביחידה, בגלל תבונתו ושמחת-החיים שבו. שלמה היה מעורב במתרחש סביבו, ומפקדיו הכירו בכישוריו. בפברואר 1982, הוא עלה לדרגת סמל. כשפרצה מלחמת שלום הגליל, לחם שלמה עם יחידתו בלבנון.

ביום ט"ז בסיוון תשמ"ב (7.6.1982), בתחילת הקרבות, נתקלה יחידתו בחוליית מחבלים ליד צור. בחילופי-האש נפגע שלמה ונהרג. בן 21 שנים הוא היה במותו.

שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו למשפחתו: "חייל מצוין היה, אהוב על הכול". מפקד יחידתו כתב עליו: "סמל שלמה היה חייל ותיק בפלוגה ובגדוד ומקצועי מאוד. כאדם פעלתן וכשרוני, הוא היה מעמודי-התווך של חיי החברה בפלוגה והיה אהוד מאוד על חבריו".

שלמה הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי באשקלון. הוא השאיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושבע אחיות.

דילוג לתוכן